donderdag 16 maart 2017

restjes verwerking- onderbroekentijd



Onder mijn naaivriendinnen
is er de laatste tijd een echt onderbroeken virus

Zoals altijd kom ik wat later
met de trend van het moment


Bij gebrek aan een goed patroon voor mezelf
haalde ik het ondergoed patronenboekje
dat ooit verkocht werd tvv Van katoen
vanonder het stof vandaan

Trouwens met de restjes waar ik mee werkte
was het nu al puzzelen om er uit te krijgen
wat ik er uit kreeg

Onderbroeken voor onze Ferre
maat 140

Ok dat was de bedoeling
want de eerste 2 maakte ik op een moment
dat hij de schoolbank in zijn klas bevolkte.

Na de eerste pasbeurt
werden ze afgekeurd



Eerst met de onduidelijke beschrijving
te klein daar en te kort daar

Ik kon er niet goed aan uit want
op zich hadden ze wel moeten passen.

Maar beetje later stond hij terug naast mij
en werd het al wat duidelijker:
Taille te breed
en aan de pijpjes boordstof te nauw

Daar kon ik mee aan de slag
Deze is de verbeterde versie





`De taille mag nog iets smaller
en de boordstof aan de pijpjes nog ietsie pietsie breeder
Maar deze gaat hij ook al dragen`

Dat was het verdict na de pasbeurt van de donkerblauwe

Ondertussen werden stofjes uit de stoffenkast gekozen
en liggen er al weer 6 geknipt klaar
enkel boordstof moet nog geknipt worden


Ook de eerste 2 vonden  al een nieuwe eigenaar
Gelukkig maar!
Want ik had echt geen goesting in een tornsessie 


4 opmerkingen:

  1. Mooie onderbroekjes Maren !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké, als die verloren gaat op zeeklas, weet ik van wie ze is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tegen de zeeklasse hoop ik er nog een paar klaar te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zou ik me nooit aan wagen, maar ze zien er geweldig uit, lekker stoer!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen